In stroomversnelling: VVD Netwerk Cultuur & Media drukt stempel op het landelijke verkiezingsprogramma

Het nieuwe bestuur van het thematisch netwerk zat pas net in het zadel toen het kabinet viel en de mooie uitdaging van een nieuw verkiezingsprogramma zich aanreikte. In mei 2023 zijn we direct aan de slag gegaan om de taken binnen het bestuur te verdelen en plannen te maken voor de komende jaren. Zo is bestuurslid Trudie van ’t Hull-Bettink gestart als schakelfunctie tussen de politiek en het werkveld. Dit om te kunnen werken aan thema’s die nu spelen, maar ook gáan spelen in de toekomst en deze zo uiteindelijk hun plek laten vinden in het verkiezingsprogramma

Expertcommissie

Samen met Tweede Kamerlid Pim van Strien woordvoerder Cultuur & Media heeft Trudie van 't Hull-Bettink een expertcommissie, met mensen uit de verschillende hoeken van het Cultuur & Media speelveld, opgericht. De inkt van het lijstje voor mensen van de exportcommissie was nog maar net droog toen het bericht kwam dat het kabinet viel... De input voor het verkiezingsprogramma waar we rustig de tijd voor wilden nemen, moest binnen een maand (!) aangeleverd worden.

Dit betekende vliegensvlug mensen bellen, enthousiast maken voor de expertcommissie en (online) overleggen plannen om de expertcommissie te kunnen spreken. Samen met Pim van Strien hebben zij vervolgens aan de hand van de input vanuit de experts uit het werkveld én input van de leden van het thematisch netwerk een heel mooi conceptverkiezingsprogramma Cultuur & Media-paragraaf kunnen schrijven en als input kunnen aanleveren bij de verkiezingsprogrammmacommissie.

Na oplevering van de concept versie van het verkiezingsprogramma hebben we amendementensessies georganiseerd voor de leden van ons netwerk en heeft de expertcommissie nog laatste wijzigingen voorgesteld. Door de input van de leden van het thematisch netwerk Cultuur&Media en de expertcommissie hebben we 'Cultuur & Media' tot een gedragen deel van het verkiezingsprogramma kunnen maken.

In het definitieve verkiezingsprogramma dat gelanceerd is, zie je duidelijk de input terug op het gebied van cultuureducatie, talentontwikkeling, cultureel ondernemerschap en versterking van het medialandschap.

We zijn er als bestuur trots op dat we dit zo samen hebben kunnen doen!

Klik hier voor alle standpunten en het hele verkiezingsprogramma van de VVD.